مدیریت خرید، تدارکات و قرارداهای داخلی

گسترش روزافزون شبکه‌های توزیع و فروش کالا و خدمات و نیز تنوع تأمین‌کنندگان داخلی و حارجی و شیوه‌های متنوع تأمین کالا و خدمات شده و مدیریت هزینه‌ها را ضروری می‌نماید

گسترش روزافزون شبکه‌های توزیع و فروش کالا و خدمات و نیز تنوع تأمین‌کنندگان داخلی و حارجی و شیوه‌های متنوع تأمین کالا و خدمات شده و مدیریت هزینه‌ها را ضروری می‌نماید. از این رو در فرآیند تأمین و خرید باید به همپوشانی دقیق عوامل زمان احتیاج به مواد و خدمات، زمان‌بندی  خرید و کنترل جریان‌های نقدینگی قابل دسترس برای خرید  و نگهداری  توجه کامل شود. از سوی دیگر نگهداری و انبارش کالا و مدیریت بر انبارها به منظور کنترل ورود و خروج کالا و محاسبه موجودی کالا و کاهش هزینه‌های نگهداری کالا از دیگر نیازها و دغدغه‌های اصلی مدیران سازمان‌ها تلقی می‌شود. از سوی دیگر اتصال حلقه تأمین و تدارکات کالا و خدمات به زنجیره ارزش‌آفرینی سازمان، ضرورت مدیریتی و و برنامه‌ریزی دقیق در این حوزه را تشدید می‌کند. بر این اساس پیاده‌سازی فرآیند مدیریت تأمین و خرید بر اساس مدل‌های علمی و عملی آزمایش شده یا انجام فعالیت‌های پشتیبانی و حمایتی در راستای تأمین مواد و ملزومات مورد نیاز کلیه بخش‌های سازمان از طریق برنامه‌ریزی درخواست و خرید و انعقاد قراردادهای تجاری کوتاه مدت و بلند مدت و نیز با پشتیبانی از عملیات خرید کالا و خدمات و نگهداری و انبارش سبب تسهیل گردش امور جاری سازمان می‌شود. از این رو در این دوره به تشریح ابعاد و ملاحظات پیرامون نحوه انعقاد قرارداد، سفارش‌گذاری و خریبد داخلی برای شرکت کنندگان و مخاطبان دوره‌ها پرداخته خواهد شد

سرفصلهای دوره

فصل اول: مفاهیم مدیریت بازار

فصل دوم: کلیات و مفاهیم خرید

فصل سوم: سیستم‌های خرید داخلی

فصل چهارم: مفاهیم و الگوهای خرید سازمانی

فصل پنجم: برآورد میزان سفارش اقتصادی (EOQ) و نقطه سفارش مجدد(ROP)

فصل ششم: بیمه

فصل هفتم: حمل و نقل و اسناد حمل

فصل هشتم: مناقصه و مزایده

فصل نهم: اصول و فنون مذاکرات بازرگانی

فصل دهم: قرارداد

فصل یازدهم: نحوه ارزیابی و انتخاب تأمین کنندگان

جهت ثبت نام و مشاوره با مرکز مکاترونیک در ارتباط باشید