اتیکت و آداب معاشرت اجتماعی به عنوان یکی از مهمترین شاخص های شخصیتی در سبک زندگی و حوزه کارآفرینی محسوب می شود که عدم رعایت اصول آن می تواند سبب تخریب شخصیت فردی و همچنین رکود و شکست در کسب و کار شود و لطمات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت. اتیکت به عنوان آداب معاشرت اجتماعی در زندگی و کسب و کار می تواند به عنوان استاندارد رفتار و آداب اجتماعی محسوب شود. علاوه بر اینکه نشان دهنده شخصیت و منش حرفه ای است می تواند در جذابیت و موجه نمودن فرد تاثیری شگرفی داشته باشد موضوعی که اینک در اکثر میان مقامات و رهبران، کارآفرینان و صاحبان کسب و کار در کشورها از اهمیت ویژه ای برخوردار می شود
سرفصلهای دوره
مفهوم اتیکت و آداب اجتماعی
کد لباس و اتیکت
آداب معاشرت در فضای مجازی تجاری
تفاوتهای فرهنگی در محیط کار
آداب گفتار و نوشتار
آداب غذا خوردن در جلسات
آداب صحبتهای تلفنی تجاری
آداب حضور در جلسات رسمی
نکات هدیه دادن
مذاکرات تجاری و اصول آن
ویژگیهای فرهنگی برخی کشورها و آثار آن در مذاکرات تجاری